Flickr Images

Product :

Popular Posts

أنا قد التحدي

أنا قد التحدي 

بقلم صفيه نصار 



هو انت لسه شوفت

 من قوتي حاجه

انا عمري مأقولت

 لوجودك محتاجه

لوكنت لي في يوم سند تعالى وفكرني

لاانا قويه والقوه قبل الحنيه  وإحذرني

واحسن لك تبعد عن ثورة غضبي

 انا رد فعلي بركان ناره وهاجه

****

وعادي تضغط على جرحي بكل قوتك

وريني ظلمك وهات اخر قسوتك

كل ده بيهون عليا  غدرك

ولا هعاتبك يوم على بعدك

وهأمشي دايما عكس سكتك

****

وهأبعد عن اي ذكرى وامحي م الخيال صورها 

حتى الصدفه هأرفض إنها تلعب دورها

ماهو إحنا اللي بنخلق الصدفه تملي

مش هأمشي في طريق تخلي عنيك تلمح ضلي

هأختار أبعد واصعب سكه وهأنسيك الضحكه وأهرب بالعمر إللي فضلي

****

مش انا إللي يتقال عليا ضعيفه

وجناحي مكسور

انا اقدر أشق في الصخر بحور

واقدر ع الصعب ولوعلى قلبي هادوس وأعدي

وماتجيش على نفسي وتكسرها لا انا قد التحدي

ومن مفيش طلعلي ريش وطايره كما العصفور

ليست هناك تعليقات:

اضافة تعليق

جميع الحقوق محفوظة © 2013 مجلة النجوم
تصميم : يعقوب رضا