Flickr Images

Product :

Popular Posts

تعبني عتابك

تعبني عتابك 

بقلم  محمد الباشا 

العراق 



يا حياتي على إيديك      عرفت معنى الغرام 

وحبي لنظرة عينيك       خلاني أكتبلك دا الكلام

تعالى نرجع اللي فات      كفاية تنهيد وآهات 

خلصنا كل الحكايات        رد يا حبيبي عليا السلام 

يا حياتي على إيديك      عرفت معنى الغرام 

 

سيبني أحلم وياك           وانا جوه نظر عينك

خليني بتهنا برضاك         حتى اللي بيني وبينك 

مش كلمة حب وخلاص        ولا شوق وحنين 

دا عهد كلو وفا وأخلاص    وأشواق من سنين 

واللي فقلبي هو ليك         يا حياتي على إيديك 

           عرفت معنى الغرام 


حبيبي أرحمني من هواك      دا هو اللي علمني 

معنى الغرام وياك             طب ليه كده بتخاصمني 

مش انا اللي بحبك              ليه بتقسى عليا يا روحي

يا ريتني ابقى قربك          وتداوي بإيدك جروحي 

تعالى انا اللي شاريك         يا حياتي على إيديك 

           عرفت معنى الغرام 


انا بكلمك بكل شوق               أفهم حبي وأشواقي 

دوق معايا الحب دوق       متسيبش منو باقي

فين عطفك وودادك           انت مش عارف غلاوتك

أرحمني من سهادك                كفاية ظلمك وقساوتك

خذ عمري وانا اديك         يا حياتي على إيديك 

            عرفت معنى الغرام 


جافاني النوم ببعادك          وفضلت أسهر وحدي 

تعبني عتابك وعنادك         ما ترحم ليل سهدي 

ورد البساتين بات زعلان          على هجرك وصدك 

وانا تايه وحيران                       ليه جازيتني بغدرك 

ما انت قلبي شاريك          يا حياتي على إيديك

            عرفت معنى الغرام 


اكتبلك رسايل ومبتردش           ايه اللي غيرك عليا 

كترت جواباتي ومتعدش          ليه كل دي الأسية 

انت اللي حبيتو                     ولا انا بعيش الوهم 

انت اللي هويتو                     ولا دا طريق الندم

مرت علي لياليك               يا حياتي على أيديك 

           عرفت معنى الغرام 



 

ليست هناك تعليقات:

اضافة تعليق

جميع الحقوق محفوظة © 2013 مجلة النجوم
تصميم : يعقوب رضا